آگهی های خدماتی

آگهی های خدماتی
رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات

رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات

معرفی تکنولوژی USB TYPE-C

معرفی تکنولوژی USB TYPE-C

  • در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
  • آپدیت شده در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
  • در دسته‌بندی تکنولوژی

تکنولوژی USB Type-C یک استاندارد برای شارژ و انتقال اطلاعات در دستگاه هایی مانند لپ تاپ، تبلت و گوشی های جدید است. مشخصات این USB در سال 2014 منتشر شد اما به طور رسمی در سال گذشته توانست وارد حوزه فناوری شود و گسترش زیادی پیدا کند. گفتنی است تقریبا تمام دستگاه‌هایی که در ساختار خود از رابط USB استفاده می‌کردند به سمت این فناوری جدید روی آورده‌اند. در ادامه این مقاله به معرفی این تکنولوژی کاربردی می‌پردازیم.

معرفی تکنولوژی USB Type-C

با شناخت USB ها در سال 1998 تغییرات گسترده ای در دنیای تکنولوژی ایجاد شد. کلمه یو اس بی مخفف  Universal Serial Bus می‌باشد و در واقع استانداردی است که از طریق آن کابل ها، درگاه ها و تبادل داده های دیجیتالی تعریف می شود. آخرین نسخه از این فناوری USB Type-C نام دارد که دارای یک رابط جدید و کوچکتر بوده و برخلاف نسخه‌های قدیمی این اجازه را به کاربران می‌دهد تا از هر طرف که می‌خواهند آن را به دستگاه خود وصل نمایند و دیگر نیازی به پیدا کردن نحوه صحیح اتصال آن نداشته باشند.

انجمن توسعه‌دهندگان تکنولوژی USB، با معرفی یو اس بی تایپ سی به عنوان یک استاندارد جهانی سعی در یکپارچه نمودن پورت و کانکتور همه دستگاه‌ها دارد. که در  صورت استفاده آن در تمامی دستگاه دیگر نیازی به داشتن کابل‎‌های مختلف برای هر دیوایس نخواهد بود.

این کانکتور جدید قابلیت پشتیبانی از استانداردهای مختلف مانند USB 3.1 و ارسال توان USB PD را دارد. از آن می‌توان به عنوان جایگزینی برای کابل‌ها و کانکتورهای Type-A نیز استفاده نمود و قابلیت جایگزینی انواع مختلف کانکتورها و کابل‌های USB Type-B که شامل میکرو USB و مینی USB نیز می‌شود را دارد.

در محل اتصالات USB های نوع A و ‌B تنها 4 پین در نظر گرفته شده است اما در USB 3.1 و USB-C بیست و چهار پین برای اتصال به دستگاه های مختلف وجود دارد که این باعث افزایش سرعت انتقال داده و پشتیبانی از جریان های بالاتر الکتریکی می‌شود.

ظاهر USB Type-C

 

 

از نظر ظاهری USB Type-C بسیار شبیه به پورت‌های مایکرو USB Type-B است با این تفاوت که لبه‌های آن گرد بوده و قابلیت اتصال به دستگاه در هر دو جهت را دارد.

مزایا و کاربرد USB Type-C

این تکنولوژی علاوه بر مزایای خوبی که دارد از نظر فیزیکی به کیفیت و دوام عمر کابل و پورت شارژ اهمیت بسیاری داده است. سرعت بالا در انتقال فایل، سرعت بالا در شارژ دستگاه‌ها، یکپارچه شدن طراحی دستگاه‌ها با یک استاندارد شناخته شده و باریک و سبک تر شدن دستگاه را می توان از مهمترین ویژگی پورت های نوع C دانست. گفتنی است سرعت انتقال اطلاعات در USB Type-C به ورژن آن بستگی دارد که ورژن USB 3.1 حدود 10 گیگابایت را در یک ثانیه منتقل می‌کند

از دیگر ویژگی های این پورت‌ها قابلیت شارژ دو طرف می‌باشد که می توان توسط آن از یک منبع تغذیه شارژ دریافت کرد، به عنوان مثال می‌توانید تلفن هوشمند خود را به یک پاور بانک تبدیل کنید و دستگاه دیگری را نیز شارژ نمایید. همچنین یکی از کاربردهای جالب USB Type-C این است که می‌توان به وسیله یک کابل اطلاعات را بین دوگوشی موبایل هوشمند انتقال داد.

لازم به ذکر است حداکثر توانی که از طریق پورت USB Type-C می‌تواند به یک دستگاه منتقل شود از  5000 میلی آمپر یا 100 وات است که توان بسیار بالایی می‌باشد.

معایب Type-C

تنها ایرادی که می‌شود به تکنولوژی USB Type-C گرفت این است که  متاسفانه تعداد دستگاه های کمی به این تکنولوژی و قابلیت استفاده از آن مجهز شده اند و تا زمانی که همگانی شود باید از تبدیل‌های مختلف استفاده نمود.

انتقال سیگنال های HDMI و صدا توسط Type-C

USB-C میتواند جایگزین کابل هایی مانند VGA، DVI یا HDMI شود و به جای آن ها فعالیت نماید. امروزه بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به فکر حذف جک هدفون از برخی تولیدات خود هستند و از آنجایی که یو اس بی های نوع C قادر به تبدیل سیگنال های صوتی هستند، می توانند جایگزینی مناسبی برای این جک ها باشند.

رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات
۲۳ خرداد

برای ذخیره اطلاعات با هر حجمی دیگر نیازی به فلش مموری یا سایر منابع ذخیر داده ندارید.

شروع به کار در سال 1400
۰۱ فروردین

اولین زمان رسیدگی به سفارشات در سال 1400

گارانتی و زمان تحویل گوشی موبایل
۲۴ آبان

تحویل 24 تا 48 ساعته گوشی موبایل و تبلت

تشخیص نژاد و سن از روی عکس
۰۶ تیر

سیستم هوش مصنوعی که می تواند نژاد و سن را از روی عکس تشخیص دهد

ایام کاری شیرازمارکتینگ
۰۹ خرداد

زمان سفارش گیری و ارسال

حقایق عجیب آرایشی
۰۲ خرداد

حقایق عجیب آرایشی که خانمها باید بدانند!

جدیدترین‌ها
معرفی تکنولوژی USB TYPE-C
معرفی تکنولوژی USB TYPE-C
رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات
رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات
شروع به کار در سال 1400
  • در تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۰
  • در دسته‌بندی اخبار
شروع به کار در سال 1400
گارانتی و زمان تحویل گوشی موبایل
  • در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • در دسته‌بندی اخبار
گارانتی و زمان تحویل گوشی موبایل